Mezinárodní stážista do týmů marketingu a řídicích systémů Centra HiLASE? Proč ne!
Náš tým je mezinárodní, a tak není nic neobvyklého, že jsme se rozhodli vyzkoušet i možnost mezinárodních stáží. Centrum HiLASE, jako leader v oblasti laserových technologií, umožnilo dvěma studentkám North Carolina State University být součástí HiLASIAN rodiny, získat nové zkušenosti a určitý vhled do fungování R&D laserového centra.
O tom, jak stáže probíhaly, jsme si povídali s Vedoucí PR & Marketingu, Majkou Thunovou.
V týmu jsi teď měla po dobu jednoho měsíce stážistku Kirsten z North Carolina State University. Prozradíš nám, jak to všechno začalo?
Prostřednictvím Central Bohemian Innovation Center nám do HiLASE přišla nabídka studentů stážistů NC State Prague (součást North Carolina State University), kdy se do našeho finálního výběru dostaly dvě studentky. Jednou z nich byla právě Kirsten – studentka oboru business marketing. Druhou, Meredith – studentku IT si vybral kolega Jakub Horáček, Vedoucí inženýr řídicích systémů.
Takže ses rozhodovala na základě CV?
V podstatě ano, CV a motivační dopis byly prvotní, a zároveň tedy i zásadní, zdroj informací. Dále následoval přibližně hodinový videohovor. Cílem bylo se lépe poznat a zjistit, zda nám oběma stáž dává smysl. Kirsten v tu dobu měla k dispozici poměrně detailní nabídku stáže, kde byly jasně definované oblasti zodpovědnosti, očekávání, ale i to, co se díky stáži u nás naučí a získá. Společně jsme vše prošly, dozvěděla se i bližší informace o HiLASE, mém týmu, jehož se později stala součástí, a aktivitách, které ji čekají. Já se naopak pídila po informacích, které v CV nenajdete. Zajímalo mě, jaká ve skutečnosti je, co jí baví mimo studia apod.
Jak ses cítila v roli supervisora?
Musím přiznat, že to bylo úplně poprvé, kdy jsem dělala supervizi cizinci. Bavilo mě to. Bylo zajímavé sledovat, jak se Kirsten den ze dne stává v našem prostředí jistější a vlastně opravdovou součástí týmu. Zároveň musím říct, že měsíc je opravdu krátká doba. Jak z mé strany, na zaučení stážisty, tak i pro samotného stážistu, na naučení se a osvojení si nových věcí. V našem případě byl čas náš úhlavní nepřítel. Na druhou stranu jsem uvítala, že Kirsten je člověk flexibilní a dobře reagující na změnu a ad hoc věci. Takový by, dle mého názoru, markeťák měl být.
S čím vším může stážista na Marketingu v HiLASE pomoci a co se naučí?
U nás stážista obecně zajišťuje podporu probíhajících a nových marketingových online/offline kampaní a spolupracuje nejen se svým supervisorem, ale i s ostatními členy Marketingu a celým HiLASE týmem.
Kirsten nám hodně pomohla při organizaci a zajištění akcí (exkurze, návštěvy, konference, Veletrh Vědy, HPLS&A), před-finalizací CI příručky, nahráváním videí a fotografováním našich interních i externích akcí.
Být stážistou u nás na Marketingu znamená získání více informací a vhled do B2B a B2C komunikace vědeckého výzkumného centra se zaměřením na laserové technologie. Jedná se o jedinečný obor a specifickou formu marketingové komunikace cílící na, pro laika, neobvyklé cílové skupiny. Stážistům tak přináší jiný pohled na zajeté a notoricky známé marketingové aktivity, komunikační kanály a formy marketingové komunikace. Mezinárodní Hi-Tech prostředí R&D laserového centra pocit exkluzivity stáže v HiLASE ještě umocňuje.
Byla bys v budoucnu otevřená dalším stážím v tvém týmu?
Určitě, pokud bude příležitost. Myslím si totiž, že stážista dokáže týmu (a celé organizaci) přinést něco, co stálý zaměstnanec nemá – nadhled a nové nápady. Stážista na HiLASE pohlíží zvenčí, nezaujatě, a tak může přinést nový přístup, nápady a alternativy k zajetým postupům, a tím stálý tým doplní o novou perspektivu.
Zbyl během stáže i čas na nějaký ten relax?
Byl relax i kousek historie. Společně jsme navštívili výstavu The New World Order, která byla věnována 80. výročí atentátu na Reinharda Heydricha, kde se Kirsten a Meredith mohly blíže seznámit s naší historií. Byli jsme i na bowlingu a někdy jsme zašli na společný oběd – třeba na sushi.
Je něco, co bys chtěla dodat?
Chtěla bych říct, že právě tato má první mezinárodní stáž mi hodně dala. Nebyla to jen Kirsten, kdo se učil. Byla jsem to i já. Díky Kirsten jsem se na některé věci začala dívat jinou optikou a uvědomila jsem si, že mít v týmu stážistu z jiné země je obohacující, inspirující a fajn. O benefitu intenzivního využívání EN nemluvě.
Zároveň pro mě bylo velmi obohacující úzce spolupracovat s poměrně introvertním člověkem. Většina nás markeťáků je spíše extrovertní, a tak mi introvert v týmu pomohl si uvědomit, čím je taková povaha v našem týmu přínosná a co introvert zastane lépe než extrovert.
Ten měsíc uběhl velmi rychle. Věřím, že se s holkami nevidíme naposledy. Život je cesta plná nečekaných okamžiků, přátelství, míst, rozhodnutí a malých zázraků. A jak se u nás říká: Jednou HiLASIAN, navždy HiLASIAN.