Důraz na kvalitu je nedílnou součástí firemní kultury Centra HiLASE již mnoho let. Úzce souvisí s jedním ze strategických cílů Centra, tj. stát se jedním z respektovaných lídrů v aplikacích výkonových laserů. Ambicí Centra je být R&D Partnerem první volby pro firmy a výzkumné organizace, které hledají inovativní laserové technologie a řešení.
Z výše uvedeného vyplývá, že Centrum HiLASE se snaží plně uspokojovat potřeby a očekávání partnerů, zákazníků, zaměstnanců, dodavatelů a ostatních zainteresovaných subjektů pomocí aktivního dodržování zásad systému managementu kvality a zároveň pomocí efektivního řízení politiky jakosti neustále zvyšuje kvalitu svých produktů a služeb.
I díky certifikovanému systému řízení kvality (QMS) LIDT laboratoře je Centrum HiLASE mezinárodně uznávaným vědeckým pracovištěm. Řadí se mezi přední hráče ve světě špičkových laserových technologií. O technologii testování materiálů na práh poškození způsobeného laserem (LIDT) se více dozvíte ZDE.
Hlavní proces systému řízení kvality naší LIDT laboratoře vychází z požadavků zákazníka a následně je pro nás podnětem pro další zlepšování i zpětná vazba od zákazníka. Náš QMS zahrnuje související řídicí procesy jako jsou vedení, komunikaci, plánování zdrojů, personalistiku aj. Dále jsou QMS součástí i související podpůrné procesy zahrnující nákup a externí služby, udržování prostředí v laboratoři, metrologii, infrastrukturu, externí komunikaci, dokumentované informace, interní audity, nápravná opatření a zlepšování atd. – Jana Svojšová, Quality Manager
POLITIKA KVALITY CENTRA HiLASE | LIDT LABORATOŘ
Vedení pracoviště Centrum HiLASE se v oblasti managementu kvality při realizaci svých certifikovaných činností – Laboratoř LIDT – zavazuje provozovat vybudovaný systém na vysoké úrovni očekávané zákazníkem.
Centrum HiLASE usiluje o udržení stávajících a získání nových zákazníků laboratoře LIDT co nejlepším uspokojováním jejich požadavků prostřednictvím kvalitní realizace zakázek smluvního výzkumu.
Pro naplnění této vize realizuje účinný a jednoduchý systém řízení kvality, který zahrnuje proces neustálého zlepšování.
Vedení pracoviště Centrum HiLASE se zavazuje plnit příslušné požadavky, které byly specifikovány v rámci systému řízení kvality.
Politika kvality představuje rámec pro stanovování Cílů kvality.
Pro úspěšné vytvoření, zavedení a zlepšování systému kvality stanovilo vedení pracoviště Centrum HiLASE následující principy politiky kvality:
- Naše mise je založena na třech základních hodnotách, což jsou: jedinečnost, užitečnost a důvěryhodnost.
- Při realizaci zakázek smluvního výzkumu se ve všech fázích technologického procesu zaměřujeme především na vysokou kvalitu poskytovaných služeb, tj. přesnost, spolehlivost a bezvadnost, která je v souladu s požadavky našich zákazníků, závaznými právními předpisy a požadavky dalších zainteresovaných stran.
- Udržujeme otevřenou komunikaci a dlouhodobou spolupráci se zákazníky, dodavateli a dalšími zainteresovanými stranami.
- Nejcennějším zdrojem společnosti je lidský potenciál v podobě vzdělaných a zkušených pracovníků. Vedení pracoviště Centrum HiLASE všestranně podporuje průběžné zvyšování odborné způsobilosti plánovaným vzděláváním a tréninkem.
- Od členů našeho týmu očekáváme, že budou posouvat hranice technologických možností za současné limity, že budou propojovat svět výzkumu a průmyslu a že na této cestě budou pro ostatní spolehlivými partnery.
- Trvalým zlepšováním systému managementu kvality usilujeme o dosažení stabilních výsledků při realizaci zakázek smluvního výzkumu a vytvoření důvěry a respektu zákazníků tak, aby jméno pracoviště Centrum HiLASE bylo synonymem našich třech hodnot: jedinečnosti, užitečnosti a důvěryhodnosti.
- Funkčnost systému kvality ověřujeme pravidelnými interními audity a průběžně vyhodnocujeme jeho efektivitu.
Politika kvality je závazná pro všechny zaměstnance a je pravidelně přezkoumána tak, aby odpovídala potřebám a aktuálnímu stavu pracoviště Centrum HiLASE a vedla k neustálému zlepšování.

Politika kvality představuje náš závazek vůči zákazníkům a je klíčovým prvkem strategie našeho centra. Prostřednictvím certifikovaného systému managementu kvality (QMS) garantujeme našim zákazníkům a obchodním partnerům, že se mohou spolehnout na vysokou úroveň kvality našich služeb, které zároveň splňují jejich specifické požadavky. Naší dlouhodobou ambicí je postupné rozšiřování implementace normy ISO 9001 na další oblasti činnosti, včetně aplikací a laboratoří.
Zajímá vás příběh zavedení systému řízení kvality a získání certifikace ISO 9001 pro naši LIDT laboratoř?
V interním časopise TÜV SÜD pro Českou republiku vyšel rozhovor s Janem Vandou, vedoucím týmu LIDT Centra HiLASE, a Janou Svojšovou, manažerkou kvality. Redakci odpověděli na otázky ohledně zavedení systému řízení kvality a získání certifikace ISO 9001 pro LIDT laboratoř. Celý rozhovor je k dispozici ZDE.